Facebook pagina

Pasar vzw, verkoopsvoorwaarden

Share/Save/Bookmark

Verkoopsvoorwaarden

Op alle bestellingen zijn onderstaande algemene voorwaarden van toepassing. Bij het plaatsen van een bestelling, verbindt u zich ertoe akkoord te gaan met de algemene voorwaarden.
 

We proberen de algemene voorwaarden zo duidelijk en eenvoudig mogelijk te omschrijven. We willen u dan ook graag uitnodigen onze algemene voorwaarden door te nemen vooraleer een bestelling te plaatsen.
 
Ondernemersgegevens

Pasar vzw (de verkoper)
Haachtsesteenweg 579 1030 Brussel
Btw-nummer BE 0410.130.351
Ondernemingsnummer 0410.130.351

 

Hoe kan ik lid worden?

Je kan aansluiten bij Pasar vzw door het betalen van een lidmaatschapsbijdrage.  Dit kan door overschrijving of via domiciliëring. Je kan op onze website je lidmaatschap direct in orde brengen.

Als lid ontvang je het magazine, een Pasarpas (met toegangscode op de beveiligde ledenpagina’s op de website), een lichamelijke ongevallenverzekering (voor al jouw gezinsleden) voor activiteiten georganiseerd door Pasar en de lokale afdelingen van Pasar.
 

Als lid kan je deelnemen aan alle activiteiten die door Pasar vzw of de lokale afdelingen georganiseerd worden (al dan niet gratis of meestal met een ledenkorting).
 

De lidmaatschapsbijdrage geldt voor 12 maanden en de einddatum wordt vermeld op jouw Pasarpas.
  
Het magazine verschijnt 11 maal per jaar en wordt bezorgd via de Post. Katernen, bijlagen, aantal pagina’s en prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen.
 

Stopzetting lidmaatschap

Wens je je lidmaatschap niet te verlengen, meld dit schriftelijk, uiterlijk 6 weken voor je vervaldatum van je lidmaatschap via leden@pasar.be of via het postadres (Pasar vzw, Ledenadministratie, Haachtsesteenweg 579, 1030 Brussel).

Het lidmaatschap stopt automatisch bij stopzetting van de betaling.  Een lidmaatschap onderbreken tijdens de lidmaatschapsperiode geeft geen recht op pro rata terugbetaling.

Voor wijzigingen en vragen: contacteer 02 246 36 46 (openingsuren: maandag, dinsdag en donderdag: van 9 u. tot 12 u. en  van 13 u. tot 16.30 u.; woensdag en vrijdag: van 9 u. tot 12 u.) of mail naar leden@pasar.be.

Hoe kan ik andere Pasarproducten kopen?

Prijzen
Prijzen zijn weergegeven in euro, inclusief btw, exclusief verzendingskosten.
 
Bestelling en totstandkoming overeenkomst
U kunt uw bestelling plaatsen via de bestelpagina op de website. Na het plaatsen van uw bestelling krijgt u een e-mail ter bevestiging met een samenvatting van uw order. U heeft 14 dagen tijd om uw bestelling te retourneren (zie verzakingsrecht). Na afloop van deze termijn kan de aankoop niet meer ontbonden worden en blijft u eigenaar van het gekochte. Om misverstanden en teleurstelling te voorkomen, adviseren wij dat u bij vragen over een artikel contact met ons opneemt. U kan ons secretariaat elke werkdag telefonisch bereiken van 9u tot 12u en van 13u tot 16u30. Bel 02-246 36 46. Of stuur een mail naar producten@pasar.be. We helpen u graag verder.
U dient volledig en op waarheid berust het gehele bestelformulier in te vullen. Foutieve informatie waardoor een vlotte levering in het gedrang komt, is de verantwoordelijkheid van de koper. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om zijn paswoord vertrouwelijk te houden om misbruik te voorkomen.
 
Aansprakelijkheid
Het gebruik van alle producten van Pasar vzw is op eigen risico. Pasar vzw kan dan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor verkeerd gebruik van de producten.
 
Betaling
U kan uw bestelling bij Pasar vzw onmiddellijk online betalen.  Betaal je liever niet online, dan kan u het bedrag ook overschrijven op onze bankrekening. De betalingsgegevens vindt u op de mail met de bevestiging van uw bestelling. De bestelling wordt alleen verzonden als er betaald is. De bestelling moet binnen zeven dagen betaald zijn. Als de bestelling niet binnen zeven dagen betaald is zal deze worden geannuleerd. Bij verkoopsacties die van dit principe afwijken, zal dat zo gecommuniceerd worden.
Bij verkoopsacties die van dit principe afwijken, zal dit zo gecommuniceerd worden.
 
Ledenkorting
De eventuele ledenkorting wordt, net zoals de verzendingskosten, automatisch verrekend bij de bevestiging.
 
Verzending
Alle pakketten worden verstuurd met de post of een verzendfirma. Hiervoor gelden de officiële (post)tarieven. De verzendingskosten worden automatisch verrekend bij de bevestiging. We streven ernaar alle pakketten te verzenden binnen de vijf werkdagen na ontvangst van betaling.
 
Verzakingsrecht
De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen14 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product. Melding dient schriftelijk (of via e-mail op producten@pasar.be) te gebeuren. De artikelen moeten ongebruikt teruggestuurd worden. De verzendingskosten en verzendingsrisico’s zijn dan wel voor eigen rekening. Na ontvangst van het retourpakket storten we het door de koper betaalde bedrag (exclusief verzendingskosten) terug. Als de producten niet conform de voorwaarden van het verzakingsrecht zijn, wordt het bedrag niet terugbetaald.
 
Beschadigde artikelen en fabricagefouten:
Wij verpakken en verzenden onze artikelen steeds met de grootste zorg, zodat de kans op schade tijdens de verzending tot het minimum beperkt wordt. Alle artikelen worden ook zorgvuldig nagekeken op eventuele fabricagefouten. Mocht u toch een beschadiging opmerken, kunt u het pakket, na overleg, binnen de zeven werkdagen naar ons terugsturen. Dit zal na onze beoordeling (retourneren in oorspronkelijke verpakking/ongeopend en in ongeschonden staat) aan u vergoed worden. Melden van fabrieksfouten/defecten moet via mail, binnen twee werkdagen na ontvangst van het pakket, plaatsvinden. Voor het bepalen van deze datum hanteren wij de trackingsgegevens van Bpost. Verzendkosten voor het retourpakket zijn voor eigen rekening. Wij zijn niet aansprakelijk voor de retourzending. Als we het artikel nog in voorraad hebben, wordt u na ontvangst van het retourpakket een nieuw artikel bezorgd. Als het artikel niet meer voorhanden is, wordt het geld (exclusief verzendingskosten) terug op uw rekening gestort.
 
Voorwaarden retourzendingen
Binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het pakket kunt u ons het pakket terugsturen (zie verzakingsrecht en beschadigde artikelen). Terugsturen kan onder de volgende voorwaarden: u brengt ons vooraf schriftelijk op de hoogte (of via producten@pasar.be), de artikels worden geretourneerd in ongeschonden staat, de artikels worden degelijk verpakt. Te laag gefrankeerde retourzendingen worden niet teruggenomen door Pasar vzw, ongeacht de reden van retour. Retourzendingen kunnen gestuurd worden naar: Pasar vzw, Haachtsesteenweg 579 te 1030 Brussel.
 
Verlies en schade door verzending
Pasar vzw is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van artikelen tijdens verzending via de Post.
 
Copyright
Het is verboden, zonder schriftelijke toestemming van Pasar vzw, tekst- en/of beeldmateriaal over te nemen, te publiceren, te verveelvoudigen of anderszins te gebruiken. Bij overtreding zullen wij juridische stappen ondernemen.
 
Problemen? Klachten?
Als u opmerkingen, vragen of problemen hebt over uw bestelling, of u heeft een klacht van welke aard dan ook, dan horen wij het graag zo snel mogelijk van u, en dat binnen de 4 dagen na verzending van het pakket. Klachten dienen via mail gestuurd te worden naar producten@pasar.be. Daarna neemt Pasar vzw contact met u op om de klacht en de te nemen stappen te bespreken.
 
Bevoegde rechtbank

De rechtbank van Brussel is exclusief bevoegd.


Pasar vzw heeft ten allen tijde en zonder voorafgaande melding het recht haar algemene voorwaarden aan te passen.