Eurostar vernieuwt cateringaanbod aan boord
Eurostar, aanbieder van duurzame en comfortabele hogesnelheidstreinen, biedt reizigers een unieke manier om West-Europese steden te verkennen. Sinds de fusie met Thalys opereren de diensten onder de naam Eurostar, wat resulteert in een uitgebreider netwerk van hogesnelheidslijnen. Vanuit België zijn steden zoals Brussel, Luik en Antwerpen, maar ook de Franse stad Rijsel, de ideale vertrekpunten. De meest recente verandering aan boord, is het vernieuwde cateringaanbod in de hogere reisklassen.
- Eten & drinken
Drie reisklassen
Eurostar biedt drie verschillende reisklassen aan om tegemoet te komen aan uiteenlopende behoeften en budgetten van reizigers.
Standard is ideaal voor reizigers die op zoek zijn naar een snelle en duurzame reis tegen een scherpe prijs. Hier heb je toegang tot het Eurostar Café voor snacks en lichte maaltijden, en je mag twee stuks bagage plus één handtas meenemen. Omboeken is kosteloos tot één uur voor je oorspronkelijke vertrektijd.
Met Eurostar Plus (voorheen Standard Premier) reis je comfortabeler dankzij ruimere stoelen en extra beenruimte. Omboeken is ook hier kosteloos tot één uur voor vertrek, en deze klasse is perfect voor wie wil werken of ontspannen tijdens de reis.
Voor wie luxe zoekt, biedt Eurostar Premier exclusieve voordelen, zoals toegang tot de lounges in bepaalde stations en de mogelijkheid om kosteloos om te boeken of te annuleren tot 48 uur na het oorspronkelijke reismoment. Bovendien ben je verzekerd van een andere trein op dezelfde dag, is er een speciale prioriteitslijn bij het instappen en kun je meer bagage meenemen (drie stuks plus een handtas). Deze klasse is ideaal voor zakelijke reizigers of wie graag reist in ultiem comfort.
In iedere klasse heb je toegang tot wifi, een persoonlijk (UK of EU) stopcontact en een meertalige crew die doorgaans Engels, Frans en Nederlands spreekt.
Cateringaanbod: meer keuze, meer smaak
Het is goed om te weten dat je niet op voorhand nog een hapje en een drankje moet kopen in het station. In welke je klasse je ook reist, je bent steeds welkom in het Eurostar Café, die lichte snacks of drankjes serveert. Het cateringaanbod kan wel verschillen naarmate je gekozen route.
Sinds 5 november krijgen reizigers die in Eurostar Premier klasse reizen seizoensgebonden gerechten van jonge Europese topchefs geserveerd. Het nieuwe menu werd samengesteld door Jeremy Chan (bekend om zijn moderne interpretaties van Britse en internationale keukens) en Jessica Préalpato (meester in desserts met natuurlijke smaken). Drankjes, waaronder biodynamische champagne en biologische wijnen, zijn zorgvuldig uitgekozen door sommelier Honey Spencer. Op de Londense route wordt in Premier een warm driegangenmenu gereserveerd, terwijl het menu op de continentale routes een koud driegangenmenu betreft.
Reis je naar Londen in Eurostar Plus? Dan serveert de crew tot 10u14 een evenwichtig ontbijt en vanaf 10u15 kan je je tanden zetten in het nieuwe ‘bowl’-concept, aangevuld met een frisdrankje, wijntje, biertje, kopje thee of koffie. Dankzij de bowls krijgen koude gerechten een gulle en creatieve invulling en kan er uit een brede waaier aan recepten gekozen worden, zowel van lokale als internationale keukens.
Op alle Eurostar-routes krijgen de passagiers de mogelijkheid om te kiezen tussen een vegetarische maaltijd of een protein based maaltijd, met vlees of vis. Daarnaast kunnen reizigers op de Londen route kiezen uit een breed scala aan maaltijden, waaronder vegetarische, veganistische, halal of koosjere opties. De enige voorwaarde is dat je een speciale maaltijd boekt tussen 48 en 24 uur voor vertrek.
Een duurzaam en efficiënt alternatief
Eurostar onderscheidt zich niet alleen door comfort en culinaire innovatie, maar ook door zijn duurzame reisoplossingen. Het reizen per trein is veel milieuvriendelijker dan vliegen, met tot wel 90% minder CO₂-uitstoot. Met de fusie van Eurostar en Thalys vorig jaar is de visie om reizen in Europa verder te vergroenen alleen maar sterker geworden.
Alle informatie vind je op eurostar.com. Boeken kan via diezelfde site, via NMBS Europe, per telefoon op +32 (0)2 400 67 76 of via je reiskantoor.